۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۱۹۰۹۷۴
هرگونه محدود سازی در معاملات بازار سرمایه بسیار اشتباه است. در حال حاضر یکی از مسائل مهم که در بازار سرمایه به عنوان ریسک شناخته می‌شود اعمال رفتار سلیقه‌ای است. مشکل شرایط حاضر این است که تمام قوانین و مقررات در بازار سرمایه برای معاملات مثبت رخ می‌دهد و در روزهای منفی بازار سرمایه اعمال نمی‌شود.
کد خبر: ۳۵۹۳۷
ورود 11 استان به  توسعه دريامحور|  رتبه اول در توليد ماهيان سردآبي برای ایران است
 
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،طبق اعلام سازمان شیلات معاون وزير و رئيس سازمان در آستانه فرا رسيدن چهل و پنجمين سالروز انقلاب اسلامي در جمع كاركنان سازمان شيلات گفت: صيد 10 درصدي ايران از اقيانوس هند، رتبه اول كشورمان در غرب اقيانوس هند رتبه دوم صيد از اقيانوس هند در سال 2002 ميلادي، نشان از توانمندي هاي ايران در بين 32 كشور عضو IOTC دارد. 
سيدحسين حسيني افزود: ايران داراي رتبه اول در توليد ماهيان سردآبي به ويژه قزل آلاي رنگين كمان و كپور ماهيان بوده و با توجه به آن كه از سال 2011 ميلادي استحصال خاويار از دريا ممنوع اعلام شد، در بيش از 22 استان كشور 196 مزرعه به توليد ماهيان خاوياري پرداخته و ميزان توليد به 18 و نيم ميليون تن رسيد كه اين رقم در سال جاري به 21 تن رسيده است كه تمام موارد فوق نشان از توانمندي هاي كشورمان دارد كه با تلاش متخصصان و بهره برداران حوزه شيلات محقق شده است. 
وي ميزان جذب سرمايه گذاري در بخش شيلات را كه در سال هاي ابتدايي انقلاب اسلامي 2200 ميليارد تومان بوده در سال گذشته به 11 هزار و 800 ميليارد تومان و در سال جاري به 15 هزار ميليارد تومان ارتقاء يافته است نشان از پيشرفت جمهوري اسلامي در حوزه شيلات و آبزي پروري برشمرد وافزود: در زمينه خوراك آبزيان توانمندي هاي كشورمان در حال حاضر به گونه اي است كه علاوه بر تامين نيازهاي داخلي، صادرات نيز انجام مي شود. 
حسيني ادامه داد: تامين نهاده هاي مهمي همچون تخم چشم زده قزل آلا با پيشرفته ترين تكنولوژي ها به ميزان 500 ميليون قطعه كه نياز داخلي را تامين كرده وصادرات  مازاد آن به برخي كشورها همچون تاجيكستان و ازبكستان، نشان از آن است كه مرزهاي دانش را پشت سر گذاشته ايم. 
وي دستيابي به برخي فن آوري ها همچون نانو حباب، تامين 85 درصدي قطعات قفس هاي دريايي و طراحي و ساخت اولين شناور پشتيبان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اين پيشرفت ها نشان از تحول اساسي در صنعت شيلات دارد. 
رئيس سازمان شيلات ايران به موضوع امنيت غذايي اشاره كرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده، توسط سازمان غذا و كشاورزي ملل متحد (فائو) تا سال 2050 ميلادي بايد تامين غذاي مردم از طريق پروتئين آبزيان تامين شود و در اين راستا در سند امنيت غذايي، توليد 2.6 ميليون تني آبزيان از ماموريت هاي اين سازمان است كه افزايش 25 درصدي آن را در دستور كار داريم. 
وي ادامه داد: بيش از 98 درصد نقاط تلاقي ساحل به دريا بعد از انقلاب اسلامي محقق شده است. 
حسيني توسعه سواحل، توسعه دريامحور، رسوخ دانش توسط شركت هاي دانش بنيان و افزايش جذب سرمايه گذاري  توسط بخش خصوصي را از محورهاي اساسي برشمرد و افزود: پس از اعلام ستاد ملي زنجيره ارزش، 11 استان كشور وارد اين زنجيره شده است كه اميد داريم بتوانيم بهتر از گذشته در تامين غذاي سفره مردم نقش آفريني كنيم. 
وي با اشاره به  اختصاص بازارهاي تخصصي و عرضه غذاهاي دريايي براي افزايش اين غذاها در سفره مردم گفت: اين اتفاق بسيار مبارك است و بر طبق نظر رياست جمهوري مقرر است كه با توجه به فراهمي توليدات، تمامي ارگان ها غذاهاي دريايي را در سفره كارمندان داشته باشند. 
حسيني ضمن يادآوري رشادت هاي شهداي شيلات گفت: اميدواريم كه با انجام توليدات حوزه شيلات و آبزي پروري، راه شهدا را در مسير انقلاب ادامه دهيم.
برچسب ها: شیلات #وزارت جهاد کشاورزی صید پرورش ماهی #آبزی پروری
ارسال نظر
آخرین اخبار